19 lipca 2012

JOGA - połączenie ruchu z oddechem




Vinyasa krama joga to integracja ruchu, oddechu i uważności. To praktykowanie asan i ich różnych wariantów.Vinyasa oznacza również zmiany. Vinyasa krama korzysta z licznych odmian każdej pozycji, aby w pełni zbadać możliwości ciała i przygotować się również do wyższych członów jogi (pranajama i medytacja). Ruchy wykonywane są płynnie, są zsynchronizowane z oddechem dzięki czemu umysł ciało i oddech są w idealnej harmonii. Możemy więc śmiało powiedzieć, że joga to nie tylko ćwiczenia to sztuka łączenia ruchu z oddechem.
Joga to chyba jedna rzecz, która nie łączy mnie z Kashyą. Jak na razie jest tylko moją pasją. Ale kto wie może kiedyś ją przekonam:)


Moje pierwsze „spotkanie” z jogą było dość banalne – po prostu poszłam na zajęcia, z myślą,że biorąc pod uwagę moją nadpobudliwość i duże pokłady niespożytkowanej energii, joga wydawała się być idealna, aby trochę się wyciszyć. Poleżymy sobie na macie pooddychamy i będzie nam błogo i przyjemnie – pomyślałam. I tu nastąpiło całkowite zaskoczenie – cudowne, które towarzyszy mi na każdych zajęciach. Asany - każda jedna są piękne. Ciało tworzy niesamowite figury – wręcz posągowe – idealne. I tej idealnej dla siebie pozycji szukam podczas zajęć jogi, idealnego ułożenia, takiego, które w pełni zaakceptuje moje ciało. A najbardziej niesamowite odkrywanie tego co potrafi nasze ciało, to do czego jest zdolne.
Długo joga była dla mnie tylko „asaną” , ale od niedawna stała się czymś więcej. Zaczęłam odkrywać siłę oddechu i łączyć to z pozycjami. Ciało stało się narzędziem które prowadzi oddech, popycha mnie do pogłębiania pozycji. Niegdyś ciężkie, siłowe teraz lekkie.
Kochani Joga nie jest nudna i nie polegało na leżeniu na macie bez żadnego ruchu oprócz poruszania klatka piersiową – tu cudowna forma doskonalenia swojego ciała i umysłu. Joga jest pogłębieniem, spokojem i nieskończonością .A tak w gratisie można dostać smukłą, elastyczną sylwetkę.
Wszystkie największe gwiazdy praktykują jogę min : Gwyneth Paltrow,Madonna, Meg Ryan, Jane Fonda Jodie, Foster Tina Turner, Jennifer Aniston i Ja oczywiście;)
I tutaj chciałam Wam przedstawić moją nauczycielkę Jogi Agnieszce Kajde – cudowną ciepłą osobę, która wspaniale potrafi zarazić Jogą przekazać jej sens i wszystkie korzyści płynące z jej praktykowania. Dziękuje Aguś,że tak pięknie wprowadziłaś mnie na „ścieżkę” która prowadzi mnie do ciągłego otwierania ciała i umysłu i postrzegania świata z innej głębszej perspektywy. Twoje zajęcia Jogi dają mi poczucie, że potrafię zrobić coś co wydawałoby się niemożliwe – zapanowanie nad moim ciałem i umysłem. To fantastyczne półtorej godziny, które są tylko MOJE. Zapraszam wszystkich z okolic Jaworzna i nie tylko na zajęcia Jogi w Hotelu Pańska Góra we wtorki i czwartki:) Agnieszka praktykuje również w Olkuszu, zapraszam serdecznie :)
Przydatne linki :

http://joga.olkusz.pl/
http://www.mmspa.pl/joga

2 komentarze: