01 sierpnia 2012

SOCZEWKI

Okulary noszę od szkoły podstawowej. 10 lat temu postanowiłam zacząć używać soczewek, które dały mi możliwość uprawiania sportów bez ograniczeń oraz możliwość noszenia okularów przeciwsłonecznych, dzięki którym latem przestały mi łzawić oczy.
Opinii na temat soczewek naczytałam i nasłuchałam się bardzo wiele. Lecz jeżeli sama bym nie spróbowała to do dnia dzisiejszego nie wiedziałabym jaka to wygoda i komfort.





Prawie każdy może nosić soczewki kontaktowe. Ja wybrałam się do okulisty, który przepisał mi receptę na odpowiednie soczewki.
Za pomocą soczewek kontaktowych można korygować wady wzroku, takie jak: 
krótkowzroczność(moja wada wzroku) 
dalekowzroczność
i astygmatyzm.

Soczewki kontaktowe można podzielić twarde lub miękkie oraz ze względu na czas ich noszenia – miesięczne , dwutygodniowe lub jednodniowe.
Ja zaczynałam od soczewek miesięcznych ACUVUE, które są najtańsze. Obecnie najczęściej używam soczewek dwutygodniowych tej samej marki (można w nich także spać), natomiast zaopatrzyłam się także w soczewki jednodniowe, których używam jak czuję w oczach tzw."piasek".



Soczewki jednodniowe ( 30 sztuk ok 65 zł)
Jest to najzdrowszy i najwygodniejszy sposób noszenia soczewek. Pod koniec dnia po prostu wyrzucam zużyte soczewki , a rano używam nowych.



Soczewki dwutygodniowe (6 sztuk ok 55 zł)
To soczewki, których używam wielokrotnie. Po zdjęciu czyszczę i dezynfekuję płynem BAUSCH & LOMB RENU MULTIPLUS 360 ml, cena ok 28 zł.  Następnego dnia zakładam tę samą parę. 


 Zdarza się że oko jest "suche" wtedy używam kropli REFRESH, które kupiłam w aptece - pomagają.


Plusy noszenia soczewek:
możliwość uprawiania wszystkich sportów
możliwość korzystania z okularów przeciwsłonecznych
większe pole widzenia w soczewkach
możliwość pokazania makijażu, zakrytego okularami
lepsza ostrość widzenia


Moje zasady:
soczewki zawsze ściągam na noc
przed zakładaniem i ściąganiem soczewek zawsze myję ręce
często odwiedzam okulistę
soczewki kupuję tylko u dobrego optyka lub w sprawdzonym sklepie na allegro



Mam zamiar kupić sobie soczewki kolorowe tylko obawiam się że przy moich ciemno brązowych  oczach kolor np. zielony nie będzie widoczny. Co myślicie o zielonych? będą widoczne?


Kashya





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz